Foldal : Supersprint tapasztalat - Alfa Romeo 156 |
Supersprint tapasztalat - Alfa Romeo 156
Supersprint 2007.01.18. 21:49
A vilghr Supersprint mrka hazai kpviseleteknt ismert SPS Tuning, ismt egy elgedett felhasznl szemszgbl mutatja be rendszert szmotokra. A cikksorozat rszbl egy Alfa Romeo 156 tulajdonos tapasztalatait ismerhetitek meg.
Bla egy 2.0 literes, 16 szelepes Twin Sparkkal rendelkezik, mely els krben egy kellemes optikai tuningon esett t. A kipufogtuning fel tett els lps oka, a felspoilerezett, ktszn festssel elltott autn kicsit butn mutat gyri vg volt. Bla sokat gondolkozott, hogy csak hts dobot vagy komplett rendszert vsroljon - hiszen rban azrt nem ugyanaz a kt kategria - vgl gy dnttt, hogy ha mr belefogott az talaktsokba, akkor a teljes rendszer cserre kerl.
A kipufogval kapcsolatos tapasztalatok:
gy dntttem, ha mr rsznom magam az autm kipofozsra akkor maradok az egsz rendszer lecserlsnl. El is kezdtem keresni, gy talltam r a Supersprint rendszerre. Megtetszett, mivel hangolt rendszert knlnak, nagyon sok tpushoz, kztk az n autmhoz is, s jkat hallottam, olvastam rluk.
A neten fel is vettem a kapcsolatot a helyi forgalmazval (SPS TUNING). Miutn megrkezett a rendszer, neki is estnk a beptshez. Volt egy-kt nehz pillanat, s olyan problma is akadt amivel szakemberhez kellett fordulnom.
Az egyik, hogy az utlag felszerelt hts spoiler miatt a hts dob felfggesztsi pontjait t kellett helyeznnk, gy a kipufog vg a nekem megfelel - lthat - mrtkben kerlt htrbb. A msik, hogy a motorblokk alatti rgztsi pont sajnos nem kerlt egy vonalba a kipufog felfggesztsn lvvel (bosszant, kb. 1/2cm). Ezt fesztssel, "kalaplssal" nem igazn akartuk igaztani, meg ht olyan masszv anyagbl van az egsz, hogy ms mdszerrel lett "thelyezve".
Ezek utn nagy vrakozssal tekintettem a kvetkezmnyekre. Sajnos teljestmnymrsre nem volt alkalmam, gy pontos, mrt adatokkal nem tudok szolglni a vltozsrl. Maradnak az egyb rzkszervek.
Elsre termszetesen a megvltozott hangzs tnik fel. Alapjraton szp csendesen "pfg" a gp, azonban a fordulat emelkedsvel egsz szp sklt fut be a hangorkn.
Alul, kb. 3000 alatt, emberes, mlyen gurgulz a hangja, a fordulat emelkedsvel emelkedik a hangszn is, leszablyozs krnykn (7000 krl) pedig mr szinte "svt" a kipufog. Mr ez hoz rajta nhny mentlis lert.
Egybknt norml utazs tempnl, illetve finomabb gyorstsoknl a kipufog hangja abszolt elviselhet, nem fraszt vele a hosszabb utazs sem.
Amit szre lehet venni, hogy hamarabb, lentebbrl kezd hzni a motor s knnyebben prg fel. Ez rezhet a htkznapi hasznlatkor is, mivel nem kell olyan hamar visszakapcsolni a fokozatokat. (na persze nem lett dzel aut belle, amit mondjuk nem is bnok). Olyan mintha jobban blgetne a rendszer (mert ht ez is a dolga).
Vgsebessgben nem tudom lett-e vltozs, az az igazsg, hogy 200 felett elg ritkn autzgatom (vr otthon a csald), meg elg keveset megyek mostanban autplyn. A tbbi utat meg mindenki tudja milyen "j" minsg.
A fogyasztsrl nem beszlnk, mivel elg "nehz" a lbam, s ht az autim sosem voltak hresek a j fogyasztsukrl.
Ezen rvid id alatt meglt tapasztalatom alapjn abszolt nem bntam meg a rendszer beszerzst, st akinek lehet, ajnlani tudom ezeket a termkeket amennyiben korrekt megoldst keresnek.
Ja s azrt majd mg kiprbljuk a kataliztor kiiktatst is, de ez mr egy msik lapra tartozik.
Supersprint rendszerekrl informci krhet, valamint szinte minden tpushoz rendelhetk, akr oldalunkon keresztl, vagy az SPS Tuningtl!
|